De zangkoren beleven, vanaf maart dit jaar een bizar seizoen. Dat heeft het Flevo’s Mannenkoor er niet van weerhouden om het seizoen 2019/2020 in stijl af te sluiten.  Afgelopen vrijdag, 17 juli, werd er een slotavond in de buitenlucht georganiseerd voor de leden. Sinds lange tijd ontmoetten de leden elkaar weer. Uiteraard met inachtneming van de geldende coronamaatregelen.

In een erg geanimeerde en gezellige sfeer werd er ook nog enkele malen “opgetreden”. Geconcludeerd werd dat de stemmen wel weer aan een “onderhoudsbeurt” toe waren.  Naarmate de avond vorderde klonk het steeds beter, maar toch! Solozanger van het koor Gerard Nobel trad op met het lied O, solo mio. Uitgebreid werd gesproken over hoe nu verder. Het bestuur, bij monde van voorzitter Jan Riemens en dirigent Paul Michèl Tijssen zagen mogelijkheden om toch op 3 september weer te beginnen met repeteren. Zij het in aangepaste vorm en “coronaproof”.

De mogelijkheden om te repeteren zijn met de beheerder van Open Hof besproken. Wat het bestuur heeft voorgesteld kan worden gerealiseerd. Op dit moment worden  de leden geïnformeerd over de wijze en vorm van repeteren vanaf 3 september. Nieuwsgierig hoe we dat doen? Kom gerust kijken en meezingen, u bent van harte welkom. We beginnen om 19.30 uur.

Ook de pers heeft dit opgepakt. Op de website van de Drontenaar staat een mooi stuk over het koor klik hier om het artikel te lezen.

In de Stentor werd op 30 juli een artikel over de afsluiting geplaatst.

Stentor 30 juli 2020
Uit de stentor van 30 juli 2020