Ons verhaal

Al 50 jaar het mannenkoor van Flevoland

Het Flevo’s Mannenkoor uit Dronten is opgericht op 9 december 1971 en de eerste repetitie is gehouden op 13 januari 1972. In de mannenkorenwereld is het dan ook een jong koor. Het is het enige algemene mannenkoor in de provincie Flevoland!
De eerste 35 jaar van haar bestaan heeft het onder leiding gestaan van Wim Boerman, die destijds ook één van de oprichters was. Vanaf 1 april 2007 t/m december 2014 stond het koor onder leiding van Fred de Vries. Sinds 1 februari 2015 is als eerste dirigent benoemd Paul Michèl Tijssen uit Soesterberg. Hij is onder meer dirigent van mannenkoor “De IJsselzangers” uit Zutphen en het Amersfoorts Mannenkoor.

In 2012 vierde het koor haar 40 jarig bestaan met o.a. een feestelijk jubileumconcert op 31 maart in theater “De Meerpaal”. Als gasten ontving het koor tenor Reza Ramjazmay, sopraan Esther Putter, bariton Gerard Nobel, pianist Gezinus Veldman en het Groninger Studentenorkest. Gezamenlijk brachten zij de kroonjuwelen van het jubilerende koor ten gehore.
Het koor heeft meerdere optredens gedaan met beroemde gasten, zoals Caroline Kaart en Tania Kross.
Vaste optredens zijn elk jaar het Kerst concert, het voorjaarsconcert en de 4 mei herdenking op het Redeplein.

Wilt U een repetitieavond bijwonen en eventueel meezingen? U bent van harte welkom in zalencentrum “De Open Hof”, De Zuid 2 in Dronten op de donderdagavond om 20.00 uur.

Wilt U ook lid worden? U kunt zich opgeven via de secretaris.