De dirigent

Paul Michel Tijssen

Paul Michèl Tijssen

Per 1 februari 2015 is de muzikale leiding van het Flevo’s Mannenkoor in handen van Paul Michèl Tijssen.
Paul Michèl Tijssen studeerde schoolmuziek en koordirectie aan het conservatorium van Utrecht en muziekwe-tenschappen aan de universiteit van Amsterdam. Zijn passie voor muziek was al op jonge leeftijd aanwezig. Hij speelt piano vanaf zijn zesde en viool vanaf zijn elfde. Hij is concertmeester geweest van het Goois jeugdorkest.
Op het conservatorium van Utrecht heeft hij de basis gelegd voor het dirigeren en heeft daar uiteindelijk zijn beroep van kunnen maken. Sinds 1992 heeft hij op diverse concoursen prijzen gewonnen.
Hij is thans vaste dirigent van het popkoor Basic & Full Color, het vrouwenkoor Allegresse, het dameskoor Goed Gebekt en het Amersfoorts Mannenkoor. Hij is ook vaste dirigent bij mannenkoor “De IJsselzangers” uit Zutphen en sinds 1 februari 2015 nu ook bij het Flevo’s Mannenkoor.  Sinds kort is hij ook de trotse leider van de “Meiden van Amersfoort”, een meidenpopkoor in de leeftijd van 12 tot 17 jaar.
Deze fulltime professional is een graag geziene dirigent, niet alleen bij de koren die hij vast onder zijn hoede heeft, maar ook als cursusleider, gastdirigent en beoordelaar/jurylid op festivals en concoursen weet men hem op waarde te schatten. Een topper dus !